Suspense Film Competition

 

 

               SUSPENSE FILM COMPETITION to główny konkurs festiwalu na Najlepszy Europejski Film Sensacyjny. Nagrodą głowną jest Golden Seahorse.

W tym roku o nagrodę główną zawalczy 6 filmów:

 

 

   GRANICA reż. Ali Abbasi

   Wymykająca się wszelkim klasyfikacjom gatunkowym historia koncentruje się na losach
   szwedzkiej celniczki Tiny z niesamowitym zmysłem powonienia, która wikła się w
   skomplikowaną moralnie relację z podejrzanym włóczęgą. Czy jej niepokój jest słuszny?   

   Dokąd zaprowadzi śledztwo? Pewne szczególne cechy obojga bohaterów od razu rzucają się w oczy.

   To nie będzie zwyczajna love story... Na pewno nie.

 

 

 

 

 

 

   KRÓLESTWO, reż. Rodrigo Sorogoyen

   Manuel López Vidal, wpływowy wiceprezydent wspólnoty autonomicznej, chce wspiąć się na kolejny szczebel politycznej kariery.

   Tymczasem wychodzi na jaw korupcja w jego partii. Winą za aferę obarczany jest Manuel i jego najlepszy przyjaciel, Paco, który jednak wychodzi ze          skandalu bez szwanku. Plan Manuela obraca się wniwecz. Zdradzony przez tych, którzy jeszcze przed chwilą byli jego przyjaciółmi, napiętnowany            przez opinię publiczną, rozpoczyna walkę z układami, w której wspierają go tylko żona i córka.

   Osaczony, ale zdeterminowany, by przetrwać, wypowiada wojnę partyjnym systemom – królestwom, które trwają pomimo upadku królów.

 

 

 

 

 

 

   NIE JESTEM MORDERCĄ, reż. Andrea Zacciarello

  Zastępca inspektora policji Francesco Prencipe jedzie odwiedzić przyjaciela, sędziego Giovanni Mastropaolo, którego nie widział już prawie dwa lata.
  Tego poranka znaleziono sędziego martwego i to Francesco jest ostatnią osobą, która go widziała. Polegając na obronie przyjaciela, byłego adwokata,
  próbuje udowodnić swoją niewinność, a także pojednać się z córką.

 

 

 

 

 

 

  

   WILCZE ECHA, reż. Abel Lanzac

   Załoga Titane – supernowoczesnej łodzi podwodnej z napędem atomowym, wykonuje misję wojskową unwybrzeży Syrii. W pewnym momencie
   doskonale wyszkolony specjalista obsługi sonaru melduje niezidentyfikowany dźwięk dobiegający z morskich głębin. Chwilę później ich okręt podwodny
   zostaje zaatakowany, a dowódcom z trudem udaje się uratować załogę. Gdy wszyscy bezpiecznie docierają do portu, okazuje się, że świat znajduje się
   na krawędzi wojny nuklearnej. Dowództwo otrzymuje wiadomość, że w stronę Francji zmierza pocisk z głowicą atomową. Załoga okrętu Titane otrzymuje
   rozkaz kontrataku, po czym niezwłocznie wyrusza na misję, która może doprowadzić do międzynarodowego konfliktu na niespotykaną dotąd skalę. Coś
   jednak nie daje spokoju specjaliście od analizy podwodnych dźwięków. Jeżeli jego podejrzenia są słuszne, to może się okazać, że najnowocześniejsza
   technologia przegra walkę z genialnie zaplanowanym podstępem.

 

 

 

 

 

   SYNOWIE DANII, reż. Ulaa Salim

   Rok po krwawym ataku bombowym w Danii społeczne nastroje mocno się zradykalizowały. Widać to najlepiej w przestrzeni publicznej, gdzie prym
   wiedzie ultranacjonalistyczny polityk Martin Nordahl, stojący na czele ruchu narodowego. Umiejętnie podsyca on antyimigranckie nastroje, na cel biorąc
   przede wszystkim mniejszość pochodzenia arabskiego. W tej niepewnej i pełnej wrogości rzeczywistości przyszło funkcjonować 19-letniemu Zakarii.
   Młody chłopak, coraz bardziej obawiając się o bezpieczeństwo swojej rodziny, decyduje się wstąpić do radykalnej islamskiej organizacji. Poznaje tam
   Alego, z którym szybko nawiązuje braterską więź. Niezgoda na to, co widzą każdego dnia, każe im reagować. Młodzieńczy gniew i chęć
   rewanżu przesłaniają im fakt, że mogą być jedynie narzędziem w czyimś ręku.

 

 

 

 

 

 

 

   WILKOŁAK, reż. Adrian Panek

   Akcja filmu rozgrywa się latem 1945 roku. Dla ośmiorga dzieci, wyzwolonych z obozu Gross-Rosen, zostaje utworzony prowizoryczny sierociniec w
   opuszczonym pałacu wśród lasów. Ich opiekunką staje się dwudziestoletnia Hanka, również była więźniarka. Po okropieństwach obozu bohaterowie
   powoli odzyskują resztki straconego dzieciństwa, jednak koszmar szybko do nich powraca. W okolicznych lasach krążą obozowe wilczury. Wypuszczone
   przez esesmanów przed wyzwoleniem Gross-Rosen, wygłodzone i zdziczałe zwierzęta osaczają pałac w poszukiwaniu pożywienia. W przerażonych
   dzieciach uruchamia się obozowy instynkt przetrwania.